Viimsi avab suvekuudeks uue siseliini Viimsi keskusest – Prangli saarele

1. aprill 2021
V10 bussi pilt sadamas

Viimsi vallavalitsus koostöös siseliine teenindava lepingupartneriga AS Hansabuss annab teada, et suvel on plaanis käivitada uus bussiliin V10, mis hakkab sõitma ekspress marsruudil Viimsi keskus – Prangli saar.

Liini on plaanis hakata opereerima Eestis ainulaadse amfiibbussiga, mis muudab reisimise Prangli saarele igati kiireks ja mugavaks. Liinioperaator on plaaninud täiendavalt investeerida 0,2 miljonit eurot, millest vallale eksperimentaalse bussi kasutuselevõtmisega täiendavaid kulusid ei kaasne.
 
Vallavalitsuse jaoks on oluline tagada mugav ja kiire ühistransport, mis ühendaks kõiki Viimsi piirkondi. Viimsi keskuse ja Prangli saare vaheline liin on esimene vallasisene ekspressliin, kus inimesed viiakse otse oma kodudest Haabneeme keskusesse. 
 
Valla ehitus- ja kommunaalosakonna juhataja Alari Miku sõnul on Prangli elanikud seda kaua oodanud. „Käivitatav bussiliin on kooskõlas Prangli saare arengukavaga, milles nähakse ette autostumise vähendamist ja ummikute ärahoidmist Põhja-Eesti suurema asustusega väikesaarel. Paari aastaga peaks Prangli muutuma täielikult autovabaks ja kõik vajalikud liikumised saarel saab teha bussiga.“
 
„Ka hakkab uus bussiliin hommikul käima koolibussina valla mandriosa koolidesse ja viib sinna saarel elavaid gümnaasiumiõpilasi,“ selgitas Mik.
 
Esialgu toimuvad testsõidud praamiga, aga juba praegu toimub paralleelselt ka amfiibbussi katsetamine. Bussifirma on esitanud Transpordiametile taotluse ümberehitatud bussile tüübikinnituse saamiseks, mis loodetakse hiljemalt maikuu keskel lõpule viia. Kui Prangli suund osutub edukaks ja reisijaid jagub, on vallal plaanis veebussiliin laiendada ka Naissaarele.
 
Hansabussi avalike- ja kommertsliinide ärisuuna juhi Karel Prikk teatel on ettevõte selleks spetsiaalselt ümber ehitanud ühe väikebussi ning kohandanud liikumiseks ka vee peal.
 
„Päris uued ja tehasest tulnud amfiibbussid on kallid, kuid Hansabussi nutikad insenerid ja mehhaanikud on olnud leidlikud ning suutnud nii reisijate salongi kui ka mootori osa oma vahenditega piisavalt ära tihendada. Buss on tehtud veekindlaks selliselt, et bussi on paigaldatud spetsiaalne mootor vees liikumiseks, tagasilla külge on lisatud sõukruvi ning muud vajalikud süsteemid navigeerimiseks ning bussijuhid on läbinud väikelaevajuhi koolituse“ lausus Karel Prikk.