Prangli laevaliini hakkab peagi teenindama uus teenusepakkuja

18. okt 2024
Wrangö

16. oktoobri istungil kinnitas vallavalitsus riigihanke tulemused, millega otsiti Kelnase-Leppneeme parvlaevaliinile vedajat järgmiseks viieks aastaks.

Kokku laekus Prangli saare liini teenindamise riigihankele kolm pakkumist. Pakkumised esitasid liinil seni opereerinud Tuule Liinid OÜ, varasem liini operaator AS Kihnu Veeteed ning Tallinna lahel liinivedu korraldav OÜ Spinnaker. Vallavalitsuse korraldusega tunnistati edukaks OÜ Spinnakeri pakkumine summas 3 515 399 eurot, millele lisandub käibemaks.

Abivallavanem Alar Miku sõnul hinnati pakkumisi reisi- ja periooditasu osakaalude põhjal. Lisaks kontrolliti pakkuja kvalifitseerimisel vajalike dokumentide olemasolu ning vastavust. Üheks eelduseks oli avaliku liiniveo kogemus.

„Prangli elanikele on hästi toimiv praamiühendus elulise tähtsusega ja selle teenuse toimimisel peavad olema kõik riskid maksimaalselt maandatud. Samuti näeme uuel lepinguperioodil selget vajadust arendustöödeks nii piletimüügisüsteemis kui ka teistes kliendikogemust parandavates aspektides,“ ütles abivallavanem Alar Mik.

Uuelt teenusepakkujalt oodatakse head koostööd ja teenuse arendamist

Ka järgmistel aastatel jääb Prangli liini teenindama parvlaev Wrangö. Esialgsete plaanide kohaselt alustab uus operaator, OÜ Spinnaker, liini teenindamist 1. novembrist. Abivallavanema sõnul on OÜ Spinnaker kogenud teenusepakkuja, kes on kinnitanud, et tal on kõik vajalikud võimekused Prangli liini teenindamiseks.
„Kuna ettevõte teenindab ka teisi liine, on Viimsi vallal ootus, et vajalikud arendustegevused ja koostööküsimused saavad uue operaatoriga sujuvalt ja operatiivselt lahendatud,“ ütles abivallavanem Mik.

OÜ Spinnakeril on kogemusi mitme liini teenindamisel. Viimased kaks aastat on ettevõte taganud transpordiühendust Tallinna ja Aegna saare vahel 100-kohalise kiirlaevaga Vegtind. Lisaks pakub ettevõte teenust Tallinna ja Naissaare vahel 300-kohalise reisilaevaga Strande. Ettevõtte alus Caroline teenindab ka Narva ja Narva-Jõesuu vahel.

Hankes võeti arvesse väikesaare elanike vajadusi

Vald lähtus hanke koostamisel Prangli saare elanike igapäevastest liikumisvajadustest. Hanke maht nägi viie aasta peale ette 7500 reisi ja 200 lisareisi.

„Selleks, et Prangli elanikud saaksid mandrile arsti juurde või kohtuda lähedastega ka karmimates jääoludes, nägime hankes ette nõuded ja tähtajad, mis tagavad Wrangö seiskumisel operatiivselt asenduslaeva liinile toomise või vajalikud jäämurdmistööd,“ kirjeldas valla merenduse vanemspetsialist Raul Ilisson.

Ilissoni sõnul peab uus vedaja laevatee vabastamiseks tellima asenduslaeva või jäälõhkuja ja taastama liiniühenduse toimimise 24 tunni jooksul alates selle katkemisest.

Fakte:

  • Kelnase-Leppneeme liinil teenindati 2023. aastal ca 30 000 reisija. Enim reisijaid oli liinil suvekuudel, kui reisijate arv ulatus 6000 reisijani. 
  • Liini teenindav reisiparvlaev Wrangö võeti kasutusele 1. novembril 2013 ja see on 25 meetrit pikk ning 6 meetrit lai.
  • Wrangö pardal on 65 reisijakohta ning sinna mahub kuni kaks sõidukit või üks kuni 10-tonnine sõiduk.
  • Wrangö kuulub Eesti Vabariigile, selle ehituse maksumus oli 2 985 600 eurot, mille kattis täies ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fond.

Heiko Leesment
avalike suhete osakond