Valmis üldplaneeringu liikluse ja liikuvuse alusuuring

29. juuli 2024
Liiklus Viimsis

Viimsi valla uue üldplaneeringu alusuuringu raames valmis kolmanda alusuuringuna valla liikluse ja liikuvuse alusuuring. Dokumendis antakse ülevaade liikumisega seotud taristust, analüüsitakse liikuvusega seotud protsesse ning tehakse ettepanekuid kogu liikuvuse valdkonna paremaks ja jätkusuutlikumaks korraldamiseks.

Esmalt keskendutakse olemasolevale teedevõrgule kui liikuvuse aluseks olevale taristule. Selle raames tehakse üldisi ettepanekuid edasise teedevõrgu planeerimisel. Näiteks soovitavad eksperdid kinniseid fronte planeeringutega mitte kavandada ja lahendada teatud aja tagant kergliiklejate läbipääsud erinevate kvartalite vahel, samuti esitatakse soovitusi rahustatud liikuvuskeskkonna loomiseks.   

Olulise peatüki moodustab liiklusmudel, kus Viimsi vald integreeriti Tallinna piirkonna liiklusmudelisse, mis võimaldas välja tuua erinevaid trende autoliikluse osas. Selle raames vaadati seniseid liiklusloendusandmeid kui ka Tallinna autoliikluse mudelit ning kõrvutati andmeid elukohtade ja töökohtade asupaikadega, mis kõik tervikuna andsid väljundi perspektiivse liikluse osas. Peamised järeldused ja modelleerimise tulemused on esitatud alusuuringu lisades 1 kuni 9.

Eksperdid esitasid Viimsi valla autoliikluse prognoosi aastaks 2045. Seal tuuakse välja, et kui jätkata aastaid tagasi esinenud, aga pikalt kestnud, arenduskursil, siis sellise stsenaariumi korral väheneb Viimsi valla teedevõrgu keskmine ühenduskiirus 3-4 km/h võrra. Kui hetkel on see keskmiselt 40 km/h, siis tulevikus oleks see 36-38 km/h (10% aeglasem ja seega autorohkem). Modelleeritud liiklussageduste analüüs näitab, et Viimsi valla siseselt liikluses suuri probleeme ei ole. Probleemid on valla piiril olevatel ühendustel (ristmikel) ning kaugemal, teiste omavalitsuste territooriumitel.

Uuringus käsitleti auto- ja kergliikluse kõrval nii sadamaid, trammiühendust kui ka rongi. Kui võtta kasutusele olemasolev raudtee ja planeerida rongi keskmiseks ühenduskiiruseks 60 km/h (optimistlik hinnang), siis on võimalik saada sõiduaeg Ülemistele 25 minutit ning Balti Jaama 31 minutit.

Alusuuring esitab koos lisadega mahuka materjali, mida saab üldplaneeringu koostamisel aluseks võtta ja mis võimaldab hinnata ruumiotsuste mõju või vajalikkust. Eksperdid on toonud läbi alusuuringu välja andmetele tuginevaid ettepanekuid ning ekspertarvamusi Viimsi valla liikluse ja liikuvuse üldplaneeringus käsitlemisel.

Valla liikluse ja liikuvuse alusuuringu koostas OÜ Stratum, meeskond koosseisus Tarmo Sulger, Harri Rõuk ja Margus Nigol

Liikluse ja liikuvuse alusuuringuga saab tutvuda üldplaneeringu kaasamiskeskkonnas.

Lisaks ootab üldplaneeringu kaasamiskeskkond jätkuvalt ettepanekuid nii liikuvuse kui ka muudel aktuaalsetel teemadel alates rohealadest kuni ehitustingimusteni. Olge aktiivsed ja rääkige üldplaneeringu valmimisel kaasa!

Loe varem avaldatud alusuuringute teemal:
Valmis uue üldplaneeringu maakasutuse analüüs
Valmis Prangli ja Naissaare muulide ning lautrite eksperthinnang

Alar Mik
abivallavanem

Foto: Liiklus Leppneeme teel. (Alar Mik)