Haridus- ja teadusministeerium viis Randvere koolis läbi järelevalve menetluse

Haridus- ja teadusministeerium esitas Randvere koolile ja Viimsi vallavalitsusele haldusjärelevalve õiendi, mida tutvustatakse ametlikult 17. detsembril.
Haridus- ja teadusministeerium viis sel aastal Randvere koolis läbi järelevalve, mille eesmärk oli kontrollida õppeasutuse tegevuse õiguspärasust õppe- ja kasvatustegevuse korraldamisel, õpilaste arengu toetamisel, tugiteenuste tagamisel ning koolivälise nõustamismeeskonna soovituste järgimisel. Samuti hinnati õppe- ja kasvatusala töötajate kvalifikatsiooni.
Ministeerium vestles järelevalve käigus kooli juhtkonna, valla esindajate, hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordinaatori (HEVKO) ja tugispetsialistidega ning õppenõukogu, õpilaste, lastevanemate ja hoolekogu esindajatega. Lisaks tutvuti kooli dokumentatsiooni ning hariduse infosüsteemis kajastuvate andmetega.
Hariduse valdkonna abivallavanem Katrin Markii sõnul on ülevaates välja toodud kitsaskohti, millest kool ja vald on teadlikud ning mis koostöös kooliga lahendatakse.
„Randvere koolis on toimunud mitmeid olulisi muutusi, muuhulgas juhivahetused ja laienemine kolmandasse õppeastmesse. Selles kontekstis on mõistetav, et ühelt poolt esinevad pikema ajalooga probleemid, mida tuleb lahendada, kuid samas on ka väliseid muutusi, millega kohaneda. Kindlasti ei vaadata ühelegi puudusele läbi sõrmede, vaid nende likvideerimine jätkub vastavalt kokkulepitud plaanile,“ kinnitas Markii. Ta lisas, et Randvere koolis tehakse jätkuvalt tublit tööd, mis sellises hindamise formaadis paraku esile ei pruugi tõusta, kuid on oluline silmas pidada.
„Siin on kindlasti oluline sisend ka vallale, et peame oma järelevalve meetodites muutuma jõulisemaks ja nõudlikumaks. Kui aastate eest oli võimalik piirduda kitsaste probleemide lahendamisega, siis praegusel juhul tuleb keskenduda laiemapõhjalisele tööle ning alustada probleemide lahendamist vastavalt tööplaanidele,“ lisas Markii.
Millistele kitsaskohtadele õiendis viidatakse?
Ministeeriumi hinnangul vajab kooli õppekava üldosa ajakohastamist ning teatud õppeainete ainekavasid on vaja täiendada. Samuti vajab kooli dokumentatsioon uuendamist ja täiendamist. Märgiti, et koolis puudub süstemaatiline sisehindamine ning ei ole kinnitatud tööplaani.
„Järelevalve menetlus on koolidele kasulik, sest aitab leida ülesse ka neid kitsaskohti, mida ise alati ei märgata. Koolil on nüüd võimalik teha oma asjaajamine ja dokumentatsioon paremaks. Õieendis viidatud probleemidel on oma ajalugu ning ükski neist ei ole ilmnenud meile ootamatult. Samas saan kinnitada, et Randvere koolis töötavad jätkuvalt väga head ja pühendunud õpetajad, kes panustavad õpilaste tulevikku maksimaalselt,“ sõnas Randvere kooli direktor Margus Tõnissaar.
Oluline puudus, millele ministeerium viitab, on see, et nõutav kvalifikatsioon on olemas vaid veidi üle pooltel töötajatest. Tõnissaar tunnistas, et kvalifitseeritud tööjõu leidmine on keeruline ja aina suurenev õpetajate puudus tööturul raskendab olukorda.
„Õpetajad töötavad, mitte ainult Randveres, vaid ka teistes koolides, suure koormusega. Sellele on viidanud Eesti Haridustöötajate Liit, kelle hinnangul on ligi 90% sektori töötajatest läbipõlemise äärel. Jaksu, et kõrvalt kvalifikatsiooni tõsta, ei pruugi alati olla. See on teema, millele tuleb rohkem tähelepanu pöörata. Peame koos töötajatega leidma võimalusi, kuidas tõsta pädevust. Kahjuks on haridussektoris jätkuvalt puudus kvalifikatsiooninõuetele vastavatest inimestest,“ selgitas Tõnissaar.
Haridus- ja teadusministeerium tutvustab koostatud õiendit koolile ja seotud osapooltele 17. detsembril.
Heiko Leesment
avalike suhete osakond
Foto: Randvere kooli kunstiklass