Erasmus+ projekti partnerid külastasid Viimsi kooli

20. nov 2023

Energiakriis, looduskatastroofid ja kliimasoojenemine, kaduvad liigid ning liigtarbimisest tulenevalt üha kasvavad prügilad – need on vaid mõned märksõnad, mis innustasid Viimsi kooli õpilasi 2022. aasta lõpul liituma Erasmus+ projektiga „My Action Our Future“.

Projekti algatas Portugali kool Agrupamento de Escolas de Canelas, kes kaasas lisaks Viimsi kooli õpilastele Hispaania kooli Centre Educatiu El Casal. Kaks aastat vältava projekti eesmärk on tõsta õpilaste ja kogukonna keskkonnateadlikkust, pöörata tähelepanu vee, soojusenergia ja paberi säästlikule kasutamisele, bioloogilisele mitmekesisusele ning selle kaitsele koduvallas. Samuti on soov läbi oma tegevuse innustada õpilasi ja nende peresid prügi sorteerima ning avastama taaskasutuse rohkeid võimalusi.

Esimese projektiaasta jooksul on toimunud koostöös Rohelise kooli programmiga mitmeid kampaaniaid ja hea tahte algatusi nagu näiteks digikoristusnädal, sooja kampsuni kandmise nädal, veekaitsepäev ja plasttaara kogumise aktsioon, jäätmemajanduse ja prügisorteerimise alane teavitustöö, vanapaberi kogumine, taaskasutuslaat ning maailmakoristuspäeval kaasa löömine. Aprillikuus käsime 6. klassi õpilastega õpirändel El Castellar de Vallésis, Hispaanias. Selle õpirände käigus nägime ja kogesime kohalikku kultuuri, õppisime kasutatud toiduõlist seepi valmistama, maalisime ja matkasime looduses, tegime sporti ning tutvustasime partnerkoolidele projekti raames meie poolt ellu viidud algatusi.

Külalised Lõuna-Euroopast
Kuna projekt hõlmab kahe aasta jooksul ka partnerkoolide külastamisi ning koos õppimist, siis valmistusime alates septembrikuust selleks, et meie kooli tulevad oktoobri esimesel nädalal 14 õpilast Portugalist ja 11 õpilast Hispaaniast koos neid saatvate õpetajatega.

Elevus oli suur, kui 1. oktoobril külalised Eestisse saabusid ja peredesse majutusid. Kohe nädala alguses said 7. klasside õpilased suurepärase kogemuse avaliku esinemise osas, tehes inglise keeles ettekanded Eesti riigi, Viimsi valla ja Viimsi kooli ning hariduselu kohta. Koos lustiti tutvumis- ja maastikumänge mängides. Viimsi kooli õpilased näitasid uhkusega meie kaunist koolimaja ja tutvustasid rahvatantsutraditsioone. Agne Kurrikoff-Hermani juhtimisel kaasasime ka külalised tantsuringi ning õpetasime neile selgeks mõned lihtsamad tantsusammud.

Nädala edenedes toimusid mitmed projektiga seotud loengud ja töötoad, kus olid fookuses teemad nagu näiteks paberi, papi ja kanga taaskasutamine, Läänemere elukeskkond ja selle kaitse, disainmõtlemine ning loovalt lahenduste otsimine, energia säästmine ja praktilised nipid nii koolis kui ka kodus. Siinkohal tänan meie vahvaid koostööpartnereid Viimsi Rannarahva muuseumist, Viimsi raamatukogust, Viimsi teadus- ja kunstikoolist. Külalistele jättis kustumatu mulje Viimsi vallas õpilastele pakutavad võimalused, mis lubavad teha nii tõsist teadustööd kui ka huviharidust omandada.

Külaskäik Lahemaale
Töötubadele lisaks võtsime 4. oktoobril ette toreda retke Lahemaale. Sagadi looduskoolis laiendasime oma silmaringi Eestimaa floora ja fauna osas ning ühtlasi külastasime RMK Sagadi metsamuuseumi. Nautisime jalutuskäiku Altja rannakülas ja matkasime Viru rabas. Meeskondlikult lahendati erinevaid ülesandeid nii looduskoolis kui ka matkarajal ja õnneks soosis varasügisene ilm kõiki meie tegevusi õues. Kaunid loodusfotod ja ühiselt kogetu jätsid kustumatu mälestuse nii külalistele kui ka Viimsi kooli õpilastele.

Projektinädala lõpu eel toimus koolis meeleolukas pidu koos muusika, tantsu ja seltskonnamängudega. Oli näha, kuidas algselt pisut häbelikud ja tagasihoidlikud õpilased nädala jooksul üksteist paremini tundma õppisid ja läbi ühistegevuste meeskonnavaimu kasvatasid. Võib üsna kindlalt väita, et lisaks keskkonnakaitset ja loodust puudutavatele teadmistele, arendasid õpilased endas võõrkeele- ja suhtlemisoskust. Neile suunatud tagasisideküsitlustest tuli täiendavalt välja veel ka see, et nädala jooksul kogeti mitmeid kultuurilisi erisusi ning saadi suurepärane kogemus võõrustajatena, sest partnerkoolide lastele pakuti kodumajutust. Läbi projektitöö õpiti ennast paremini analüüsima ja üksteisega rohkem arvestama. Kokkuvõtteks võib öelda, et kogu aasta jooksul saadud kogemus on olnud rikastav nii õpilastele kui ka projektimeeskonnale.

Mirjam Mätlik
Viimsi kooli inglise keele õpetaja