Kevade saabudes tulevad tänavatele ka erinevad mootorsõidukid

Ei erine ka käesolev aasta varasematest – päikese paistel, lume sulades ja kevade saabudes hakatakse taas garaažidest ja kuuridest välja ajama erinevaid mootorsõidukeid. Lisaks ATV-dele, mootorratastele ja krossimootorratastele liigub Viimsis väga palju ka elektrimootorrattaid.
Kevade saabumisest annab märku ka ehitus- ja kommunaalosakonna postkasti jõudvate kirjade arvu suurenemine, mis puudutab tänavatel kihutamist erinevate mootorsõidukitega. Kogukonnaliikmetelt tuleb tähelepanekuid, et nii ATV-d kui ka krossimootorrattad, sh elektrimootorrattad liiguvad kohtades, kus nad ei peaks ja ei tohiks. Lisaks tekitavad nad piirkonnas valju ja kaugele kostvat müra.
Pahatihti liigeldakse antud sõidukitega eramaal, metsades, valmivatel arendusaladel, looduskaitsealadel, raudteel ja raudteed teenindaval ligipääsuteel, parkides, terviseradadel, kergliiklusteedel jm võimalikes kohtades. Samuti ehitatakse metsadesse ja põldudele isetekkelisi krossiradu, mis ei ole lubatud või kooskõlastatud maaomanikuga.
Vähe sellest, et antud sõidukitega liigeldakse kohtades, kus see ei ole lubatud, on need sõidukid enamasti ka registreerimata ning nendega ei tohi tänavaliikluses liigelda. Ka peab sõidukiga sõites juhil olema vastava kategooria juhtimisõigus.
Juhime tähelepanu, et liikleja peab olema viisaks ja arvestama teiste liiklejatega ning oma käitumises hoiduma kõigest, mis võib takistada liiklust, ohustada või kahjustada inimesi, vara või keskkonda.
Iga juht vastutab liikluses oma sõiduki eest ning liikluses kasutatav mootorsõiduk peab vastama õigusaktidega kehtestatud tehnonõuetele.
Paraku juhtub eelpool mainitud mootorsõidukite osalusega tihti õnnetusi. Sõites nendega keelatud kohas, näiteks kergliiklusteel, saab õnnetuse korral hulgaliselt vigastusi just kergliikleja, kelle ülejäänud elu saadud tõsised vigastused võivad mõjutada. Kahjuks on ka surmaga lõppevaid õnnetusi. Viimsi vallas 2024. aastal surmaga lõppenud õnnetusi ei olnud, küll aga toimus Pirita linnaosas mootorratturi osalusega liiklusõnnetusi neli ja neis hukkus neli inimest, kusjuures neist kaks mootorratturit sõitsid suunaga Viimsi.
Seega mootorsõiduki juht peab olema liigeldes ülimalt tähelepanelik ning arvestama ohustatud liiklejagruppidega.
Õnnetustes vigastatute arvu tõusu Viimsis näitab politsei- ja piirivalveameti 2024. aasta statistika. Eriti murelikuks teeb alaealiste osakaal liiklusõnnetustes. Erinevaid liiklusrikkumisi panid alaealised Viimsi vallas toime 30, millest 12 juhtumit on seotud juhtimisõiguseta sõitmisega, alaealistest üks tabati roolist alkoholijoobes. Alaealise kannatanuga liiklusõnnetusi oli 12, neist kümnel korral oli liiklusõnnetuse põhjustaja alaealine ise ja nendest kaheksal korral oli õnnetuse põhjustaja alaealine kergliikurijuht.
Siinkohal paneme lapsevanematele südamele: palun vaadake, mis mootorsõidukeid te oma lastele ostate või mis sõidukitega teie lapsed ringi liiguvad! Hea on mõelda, et ah, las ta olla, minu lapsega ei juhtu midagi, aga kahjuks pahatihti peab õnnetusest teavitama just lapsevanemaid ning meist keegi ei tahaks sellist kõnet politseiametnikult saada.
Seega, lapsed ja lapsevanemad, täiskasvanud ja kõik mootorsõidukite juhid – palun veenduge enne sõitmist, et te tohite vastava mootorsõidukiga sõita ning seejärel valige endale ohutu marsruut ja teekond, mitte sõitmine kellegi teise kinnistul.
Ilmselt keegi meist ei soovi, et koduhoovi tuleb võõras ATV, mootorratta vms mootorsõidukiga sõitma.
Ilusat kevade algust ja turvalist liiklemist!
Piirkonnapolitseinik Maria Bulak: „Vähetähtsana tunduvatest liiklusreeglitest on oluline kinni pidada. Kui osadele inimestele tunduvad politseipoolsed märkused või hoiatustrahvid kiusamisena, siis politseitöö on liiklusjärelevalve ja liiklusõnnetuste analüüs näitab, et tihti on liiklusõnnetuste juurpõhjused pisirikkumised.“
Taavi Valgmäe
ehitus- ja kommunaalosakonna juhataja
Foto: Taavi Valgmäe