Viimsi kooli koosõppepäev – formaalse ja mitteformaalse hariduse lõiming
10. aprillil toimus Viimsi kooli ajaloo esimene koosõppepäev, mille eesmärgiks oli lõimida formaalharidus mitteformaalse haridusega ning rikastada koolipäeva erinevate valdkondade ekspertide teadmiste ja oskuste jagamise ning koos õppimisega.
Viimsi Artiumi valmimisega on loodud suurepärane klindialune hariduslinnak, mis loob avarad võimalused õppija arengu toetamiseks. Tegevusi jagus Viimsi muusikakoolis, kunstikoolis, teaduskoolis, staadionil ja koolimajas kogu Viimsi kooli kooliperele.
Viimsi kunstikooli tegevus koolidevahelisel koosloomepäeval toimus Viimsi Artiumi black boxis. Osalejad said pintslite, pulkade ja kraabitsatega maalida akrüülvärvidega kolmele eri suuruses lõuendile. Lisaks oli võimalus kirjutada digijoonistuslauaga oma nimi, millest sündis värvikas ja tänavakunstilik autogrammide plakat. Õpilased joonistasid ka kahe meetri pikkuse loodusteemalise joonistuse markeritega, mis projitseeriti tehnoloogiliste vahenditega maalijatele abijoonteks lava peal olevale suurele lõuendile. Erinevad tehnikad võeti kiirelt omaks ning kunstiseosed tulid abstraktsed ja värvikirevad. Kunstikooli töötoa oluline eesmärk oli tuua noores välja sisemine tuli, mis väljendub värvide kaudu. 1311 õpilase kosotöös loodi kümnemeetrine abstraktne akrüülmaal, kuuemeetrine loodusteemaline akrüülmaal, kahemeetrine mustritest koosnev lõuend ja kahemeetrine loodusteemaline joonistus lõuendil.
Toimusid mitmed töötoad
Viimsi teaduskoolil oli igale kooliastmele erinev töötuba. 1.–3. klassidele “Nähtamatu maailm”: mikroskoopia laval ja ekraanidel, kus õpilased nägid silmale nähtamatut. 4.–6. klassidele “Tornide meri”: 5–6-liikmelistes gruppides pabertornide meisterdamine, kus pandi end arhitekti rolli. 7.–9. klassidele “Tuleviku arutelu”: tehisintellekti teemaline arutelu ja live-vestlus Chat-GTP-ga, kus saadi teada tehisintellekti tähtsusest kui ka selle ohtudest.
Viimsi muusikakooli töötoas sai tutvuda muusikategemise alustega: pulss ja rütm. Töötoa viis läbi üks Eesti hinnatuim trummar ja MUBA rütmimuusika loovjuht Reigo Ahven. Õpilased ja õpetajad said muusika vundamendiga tuttavaks läbi kehapilli, kus erinevaid rütme tehti käte, jalgade ja ka kehaga. Lisaks oli võimalik mängida põnevaid rütme kümnetel džembedel.
Viimsi staadionil toimus liikumis- ja tantsupeo aasta puhul meeleolukas ühistantsimine, mille juhendajaks oli selleaastase noorte tantsupeo pealavastaja Agne Kurrikoff-Herman. Ühiselt moodustati sõõre ja kaari ning tantsiti kaerajaani.
Ka oma koolimaja oli rohkelt siginat-saginat täis – toimus üle 30 eritneva tegevuse ja töötoa. Koostööpartneritena oli kaasatud näiteks Tallinna ülikool, TalTech, sisekaitseakadeemia, Swedbank, Häirekeskus, Kaitseresursside amet, töötukassa, Braingames, HK Uniqorn Squad, Suukool, Viimsi noortekeskus, erinevad kohalikud spordiklubid ja mitmed lapsevanemad. Töötubade teemad varieerusid elundidoonorlusest, lauamängude ja füüsikani välja. 7.–8. klassid said osa KVARK teadusteatri etendusest teemal “Kindlustus põnevaks!”, mille käigus sai nii suitsu kui ka tuld.
Kooli ja huvikoolide koostöö rikastab õppetööd
Viimsi kooli direktor Peeter Sipelgas: Koosõppepäeva planeerides oli meil kindel soov kaasata päeva korraldusse õpikeskkonnana Viimsi Artium ja seal tegutsevad huvikoolid. Uute teadmiste ja oskuste omandamine oma valdkonna spetsialiste käe all loob täiendava motivatsiooni noorele ja õppepäeva jooksul oli võimalus kogeda nii koos tantsimist, maalimist kui ka osa saada erinevatest põnevatest töötubadest. Olen siiralt tänulik huvikoolide juhtidele Kadrile, Mattile ja Edmarile, kes meie ideega koheselt kaasa tulid ja nägid selles võimalust mitteformaalse hariduse sidumiseks formaalharidusega.
1311 õpilase logistiline liigutamine kolme õpikeskkonna vahel ja tegevuste organiseermine oli meile suur väljakutse. Aastate jooksul oleme leidnud endale häid koostööpartnereid ülikoolide näol ja nad olid valmis meie ettevõtmises kaasa lööma.Tänan kõiki lapsevanemaid, kes juhendasid töötubasid ja aitasid sellega kaasa koosõppepäeva õnnestumisele! Olen kindlasti seda meelt, et õppija aja mõtestatud kasutamine päeva jooksul peab toetama tema huvide arendamist ja seda saab teha ainult erinevate osapoolte koostöös. Viimsi kooli esimese koosõppepäeva raames sai kinnituse teadmine, et huvikoolide ja kooli koostöös võivad sündida põnevad väljundid õppetöö rikastamiseks.
Marja Mõistlik
Viimsi kooli personali- ja kommunikatsioonijuht