Viimsi Rannameeste klubi tegusad 10 aastat

29. jaan 2024

Viimsi Rannameeste klubi on saanud alguse kogukonna sotsiaalsest vajadusest,  et rahuldada inimeste ühiseid huve ja on läbinud 10 aastat kestva eduka teekonna. Klubi liikmed, kelle vanus on keskmiselt 76 aastat, on pühendunud ühise eesmärgi saavutamisele ning loonud sõbraliku ja toetava keskkonna.

10. aastapäev on suurepärane verstapost tähistamaks mitte ainult aastatepikkust edu, vaid ka tugevat kogukondlikku sidet. Klubi on pakkunud aja jooksul mitmekesiseid tegevusi ja sündmusi, mis on rikastanud liikmete kogemusi.

Sellel tähtsal juubelil on võimalus meenutada klubi saavutusi ja vaadata tulevikku uute väljakutsete ja seiklustega.

Tagasivaade klubi tekkele
Päevakeskustes käivad koos toimekad prouad – löövad tantsu, laulavad, võimlevad, teevad käsitööd ja palju muud huvitavat. Meestele nagu midagi meestepärast pakkuda ei olnud. Meie seiklused algasid, kui päevakeskuse juhataja Lehte Jõemaa kutsus päevakeskuse saali pea 30 eakat meest.

Tegelikult tuli 22. jaanuaril 2014 kokku 16 meest. Arutasime teemal, mida  võiks teha just meile meelepärast. Külas oli juba tegutseva Nõmme Vanameeste klubi president Urmas Lepik ja nende klubi tegevus tundus põnev. Ja kui 12. veebruaril tulid kokku Mart Liipa, Mauri Nybom, Hans Riismaa, Rein Mutt, Aarne Freiberg, Enn Uuatallo, Enn Toom, Vello Jõeäär, Mihkel Roots, Tormi Teras, Enn Elmet Murumets, Priit Eiver ja Enn Teimann, ei arutatudki väga pikalt, vaid otsustasime asutada meeste klubi. Nii see ettevõtmine käivitus. Mõnus on tulla kokku, ajada meestejuttu ja pidada plaane. Hakkasime plaane ka ellu viima. Juba aprillis liitus meiega kaheksa meest ja nii see läks. Tänaseks on liikmete arv juba 45.

Klubi juhatus on kolmeliikmeline: Arnold Kimber, Rein Kriis ja Enn Teimann, klubil on logo ja lipp. Esimestel aastatel kogunesime kaks korda kuus, nüüd juba paar aastat igal neljapäeval. Kohe kujunesid välja meie tegevuse põhisuunad. Korraldame klubis kohtumisi oluliste ja huvitavate inimestega,  külastame põnevaid kohti.

Meil on külas käinud poliitikud, majandusinimesed, ajakirjanikud, spordimehed, sõjamehed. Külastasime Ämari lennubaasi, kus saime uudistada NATO hävitajaid. Tallinna Lennujuhtimiskeskuses tutvusime Tallinna Lennujaama siseeluga. Oleme külastanud Tapa sõjaväelinnakut, häirekeskust, päästeametit, Tallinna vanglat, Eesti Lootsi, Eesti Panka, piirituse muuseumi ja paljusid teisi kohti veel. Aga kõige ägedam oli see, kui meie 13 meest sai eelmise aasta jaanuaris küllakutse Urmas Paetilt ning meil oli võimalus tutvuda Europarlamendi tööga Brüsselis.

Aastate jooksul oleme korraldanud bussireise Eestimaa eri paikadesse: Lüübnitsa sibulalaadale, Saaremaale, Hiiumaale, angerjafestivalile. Bussireisidele oleme kaasa kutsunud ka eakaid viimsilasi – nii saame olla kasulikud ka kogukonnale.

Meesteklubid on populaarsed
Eestis on 18 eakate meeste klubi ja nende tähtsündmus on iga-aastane klubide kokkutulek, mida korraldavad erinevad klubid. Tavaliselt osaleb kokkutulekutel 13–15 klubi, alates aastast 2015 on Viimsi Rannameeste klubi osalenud kõikidel kokkutulekutel. Meie klubi korraldas kokkutuleku 2019. aasta suvel Viimsi vabaõhumuuseumis, kus osales 150 meest. Seda üritust tunnustas ka Viimsi vallavalitsus.

Eakate meeste klubid täidavad mitmeid olulisi funktsioone, pakkudes hulgaliselt kasulikke aspekte eakatele meestele ja kogukonnale tervikuna. Klubides luuakse uusi sõprussuhteid ja säilivad olemasolevad. Sotsiaalne toetus on oluline heaolu ja vaimse tervise seisukohalt ning klubid on keskkond, kus liikmed tunnevad end aktsepteerituna ja toetatuna.

Klubis korraldatavad üritused ja tegevused hoiavad mehi aktiivsetena, aidates neil säilitada füüsilist ja vaimset tervist. Haabneeme päevakeskuses, kus me koos käime, saab mängida piljardit ja koroonat, teist aastat korraldame klubi  sügis- ja kevadhooajal piljardi- ning koroonaturniire. Pikem traditsioon on meie klubi igakevadisel saapaheitmise võistlusel. Traditsiooniliselt tähistame iga kuu viimasel neljapäeval kuu sünnipäevi. Meie mehed osalevad ka Viimsi Pensionäride Ühenduse bowlinguklubis ja Viimsi spaa vesiaeroobikatreeningutes. Meie hulgas on ka bridžimängijad.

Oleme meestega osalenud ka vabatahtlikena Viimis korraldatavatel üritustel. Üks suuremaid oli Harjumaa tantsupidu Viimsi staadionil, aga näiteks aitasime kolida ka Viimsi raamatukogu. Paar aastat oleme kaasatud olnud ka Viimsi hoovimängudel, et aidata korraldada meie “leivanumbrit” – saapaheitmist.

Soovin meile edaspidiseks palju edu, ühtekuuluvust ja toredaid hetki koos! Meie tegemistel saab silma peal hoida kodulehel rannamehed.wordpress.com.