Õpetaja – hariduse kõneisik

2. veebr 2023
foto

Olen Viimsi kooli õpetaja Kristiina Agu ning osalen haridus- ja noorteameti programmi „Õpetaja – hariduse kõneisik“ 6. lennus.

Möödunud aasta novembrikuus otsustasin kandideerida haridus- ja noorteameti programmi „Õpetaja – hariduse kõneisik“ ning minu siiraks rõõmuks osutusin ka valituks. Programm on loodud tegevõpetajatele ning selle eesmärgiks on tuua õpetaja töö sisu ja hariduses toimuv selgemalt ja suuremal määral avalikkuse ette.

Hariduse kõneisikute 6. lennus on 17 särasilmset, väga eriilmelist ja ägedat õpetajat ning mul on suur au nende hulka kuuluda.

Programmi kuuest moodulist on praeguseks hetkeks läbitud kaks, mille käigus Tiina Hiob ja Katrin Aava pühendasid meid maine ja kuvandi kujunemisse ning sise- ja väliskommunikatsiooni põhitõdedesse. Signe Ventsel aga puudutas põhjalikult persoonibrändi teemat ning seda, kuidas olla kooli ja hariduse kõneisik ning selle juures ka ennastjuhtiv inimene.

Otsustasin kandideerida seetõttu, et olen oma töö entusiast ning hariduses toimuv on mulle oluline. Leian, et kui õpetaja ise ei ütle, et ta armastab oma tööd ja et õpetamine on küll väljakutse, aga lahe väljakutse, siis kes teine seda meie eest teeb? Vaid õpetajad ise saavad teha koolis toimuva nähtavaks ning aidata kaasa oma ametist positiivse kuvandi loomisele.

Mina õpetajana
Mina soovisin õpetajaks saada juba 2. klassis ning see on olnud minu elukutseks (elu kutse – milline imeline eestikeelne sõna) juba üle 20 aasta, neist viimased 10 aastat Viimsi koolis. Kas ma olen oma tööd teinud alati hästi ja tulemuslikult ning õigeid valikuid tehes? Ei, kaugeltki mitte, aga oma vigadest õppides ning siiralt ja südamest elukestvasse õppesse ja enesearengusse uskudes olen kasvanud ja arenenud paremaks õpetajaks.

Minu eesmärk hariduse kõneisikuna
Hariduselus probleeme jagub. Neid ei pea vältima, aga lahendusi on kergem leida üheskoos. Koostöös nii õpetajatel omavahel, õpetajal oma õpilastega kui ka lapsevanematega. Avatud ning ennast ja teisi väärtustav suhtlemine on paljude lahenduste aluseks.

Sõnapaar õpetajaameti mainesaadik võib kõlada nagu ma tahaksin ennast kuskile poodiumile upitada, aga tegelikult on see midagi enamat. See, mis lugu õpetaja oma ametist räägib, see loeb. Ma olen õnnelik, kui minu väljaöeldud mõtete või sotsiaalmeedia postituste ajel leiab kuskil mõni noor, et õpetajaamet on väärt katsetamist.

Kommentaar
Koolijuht Peeter Sipelgas: Kristiina on suure südamega õpetaja, kes on alati avatud koostööle ega jää kunagi kinni probleemi ja ei kanna seda koormana kaasas, vaid ta suudab leida mitmeid lahendusi, kuidas saab paremini ja seda kaasavalt. Tema usk õpetaja ametisse ja pühendumus on kadestamisväärsed ning need ei ole ainult sõnad, vaid tema mõtestatud tegemistest peegeldub seda igal sammul. Empaatilise kolleegina suudab ta tuua ruumi tasakaalu ja luua õppija arenguks turvalise õpikeskkonna, kus saavad tekkida kõige viljakamad arutelud. Tegemist on ennastjuhtiva inimesega, kes on alati valmis ise juurde õppima, et saada veel paremaks õpetajaks ja sellest võidavad tema õpilased. Ta on igatepidi õige inimene olema hariduse kõneisikuks – ta usub siiralt sellesse, mida teeb.

Kristiina Agu
Viimsi kooli klassiõpetaja